کد مطلب: 205522
ساده‌ترين راه براي در امان ماندن از زوال عقل
تاریخ انتشار : 1401/02/01 13:12:33
نمایش : 891
محققان در بررسي اخير خود به ساده‌ترين راه در امان ماندن زوال عقل پي برده‌اند.

به گزارش  هفت چشمه به نقل از خبرگزاري فارس، محققان در آخرين بررسي خود دريافتند، داشتن احساس هدف در زندگي مي‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

محققان شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلي را بررسي کردند که شامل داده‌هاي بيش از ۶۲ هزار سالمند در سه قاره بود و دريافتند، هدفمندي با کاهش ۱۹ درصدي ميزان اختلال شناختي قابل توجه باليني مرتبط بود؛ علاوه براين،  افرادي که حس هدف بالاتري دارند تمايل بيشتري به ورزش  کردن دارند.

آنها دريافتند هدف يا معناي بالاتر در زندگي به طور قابل توجهي با کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختي مرتبط است. اين سطح از اختلال شناختي به اندازه زوال عقل جدي نيست، اما خطر ابتلا به اين بيماري را افزايش مي‌دهد.

شواهد قبلي نشان مي دهد که احساس هدف در زندگي ممکن است براي بهبودي از استرس مفيد و با کاهش التهاب در مغز مرتبط باشد  که هر دو ممکن است منجر به کاهش ريسک زوال عقل شوند.

اين يافته ها که در مجله «Aging Research Reviews» منتشر شد، همچنين نشان داد که به نظر نمي رسد خلق و خوي مثبت تأثيري بر خطر زوال عقل داشته باشد.جاشوا استات، نويسنده اصلي اين پژوهش از دانشگاه کالج لندن مي‌گويد: «برنامه‌هاي پيشگيري از زوال عقل براي گروه‌هاي در معرض خطر که بر سلامت تمرکز مي‌کنند، مي‌توانند با اولويت دادن به فعاليت‌هايي که هدف و معنا را براي زندگي افراد به ارمغان مي‌آورند، به جاي فعاليت‌هاي لذت‌گرايانه که ممکن است خلق و خوي مثبت را افزايش دهند، جايگزين کنند».

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg